tirsdag 17. juli 2012

July Garden . .

Hei hei!!
Jeg ville bare vise Dere litt av min Juli-hage. Her er bilder av noe av det som blomstrer akkurat nå:

Campanulaen blomstrer. Den kjøpte jeg som potteplante i vinter, og satte den ut i våres..

Under her ser Dere en staude som jeg både liker og er litt lei. Den heter Nattlys. Problemet med denne stauden er at den sprer seg over alt. Jeg har faktisk planer om å utrydde hele greia fra hagen min, siden gult ikke passer inn i den fargeskalaen jeg kjører. Men den finnes også i lys rosa - tror det blir erstatningen for den gule:o)

Så har vi lille Tommelise - eller Sandefjordsrose, som den også kalles. Liker veldig godt denne markdekkende rosen:o)


Jo. Jeg liker denne under her også, jeg:o) Jada. det er potetblomster. Disse potetplantene har lys lilla blomster. Jeg er spent på potetene som snart kan høstes:o)


Her er en blomst jeg er veldig glad i. Fløyelstjæreblomst. Jeg mener den er 2-årig. Den er god på å frø seg og kommer trofast hvert år. Den dukker opp litt her og der - og jeg luker den bare vekk der den ikke passer inn. Planten blomstrer til frosten kommer.


Under ser dere en spennende blomst som jeg prøver for første gang i år. Navnet er Himmelknollblomst. Det er knoller som jeg satte i våres, og nå blomstrer de som bare det! Herlig farge, synes jeg!
Det var en aldri så liten blomster "show-off" ifra meg:o)

Fortsatt god sommer!!!

24 kommentarer:

  1. så utrolig vakre bilder og blomster! En ren nytelse å titte inn hos deg!Ønsker deg en fin og solfylt uke! Og med mye kos i hagen.

    SvarSlett
  2. Så vakker den er.. din july garden!:)Hilsen Else Britt

    SvarSlett
  3. Så vakker den er.. din july garden!:)Hilsen Else Britt

    SvarSlett
  4. Nydelige blomster du har i hagen din :)

    SvarSlett
  5. Det ser dejligt ud. Også de flotte transportmiddler!

    Kram

    Amalie

    SvarSlett
  6. Å så fantastisk fint:))

    SvarSlett
  7. Nydeleg! Og langt i frå min hage ;-)
    Vonar veka di er god!

    klem

    SvarSlett
  8. Fascinert av de nydelige bildene.
    Virkelig vakkert!

    Anita

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder:-) Må bare si du har skikkelig god smak når det kommer til farger og blomster. Ser gøy ut å ha dette som hobby:-))

    SvarSlett
  10. Vakre blomster du har! Den nattlysplanta har jeg også, og fargen passer ikke meg heller. Rosa av den skulle jeg gjerne hatt :-)

    SvarSlett
  11. Vakker July-garden du viser i form av nydelige blomster i flotte bilder.
    Ha en fin-fin dag.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  12. Så mange flotte planter som blomstrer hos deg nå. Det er herlig i hagen om dagen, så nå må vi bare nyte!

    Klem

    SvarSlett
  13. Kjempefine bilder fra hagen din Helene! Jeg blir så glad av de fine bildene du deler:-) Ønsker deg en fortstatt fin dag. Klem fra Berit

    SvarSlett
  14. så fine blog og hagen du har :)
    Hilsen fra tyskland
    Keks

    SvarSlett
  15. For en herlig blogg du har! Alle de fine fargene..sukk! Her har du en ny følger, ingen tvil om det :) Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  16. For en herlig blogg du har! Alle de fine fargene..sukk! Her har du en ny følger, ingen tvil om det :) Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  17. Vilken vacker nyans på den blå blomman. Vackra bilder, Ha det bäst Åsa.

    SvarSlett
  18. Vakkert ♥

    Sommer klem til deg :)

    SvarSlett
  19. Kjempe lekker julihage :) Vakre blomster du deler med oss :) Godklem

    SvarSlett
  20. Så vakre blomster i julihagen din!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  21. My favourites are the yellow flowers and the purple flowers. But they are all very pretty.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen noen ord! Det settes stor pris på:o)